Uiteraard geldt voor elk artikel dat u bij ons koopt dat het bij aflevering in goede staat verkeert en (bij normaal gebruik) naar behoren functioneert. Dit is de wettelijke garantie die u op aankopen heeft. Mocht een product bij aflevering niet in orde zijn, dan zorgen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing; afhankelijk van het product is dit vervanging, reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag.
Wat moet ik doen bij schade of een defect product?
Functioneert een product niet (goed) bij ontvangst? Raadpleeg dan eerst de handleiding of de website van de fabrikant om zeker te weten dat het om een defect gaat. Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan kunt u het artikel kosteloos naar ons terugsturen. Wij zorgen er dan voor dat u uw aankoopbedrag snel (volgens onze terugbetaaltermijnen) teruggestort krijgt.
U kunt een aankoopovereenkomst binnen 14 dagen herroepen zonder opgaaf van reden. De herroepingstermijn eindigt 14 dagen na de dag waarop u (of een door u aangewezen derde die niet de vervoerder is) de aankoop fysiek heeft ontvangen.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, stelt u ons via een zgn. ondubbelzinnige verklaring – een schrijven via bijvoorbeeld per post, fax of e-mail – op de hoogte dat u de overeenkomst herroept.
Om te voldoen aan de herroepingstermijn is het voldoende om uw herroepingsverklaring te verzenden voordat de termijn hiervoor is verstreken. (NB: de herroepingsregeling is alleen van toepassing op particuliere afnemers en geldt niet voor zakelijke afnemers (B2B).
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen van ons terug die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van uw keuze voor een andere manier van levering dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden). Terugbetaling doen wij zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. U ontvangt de terugbetaling met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere betaalwijze; in ieder geval brengen wij u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening. Het is toegestaan dat wij wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of tot u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk moment het eerst is.
Bij herroeping bent u verplicht om de producten direct aan ons terug te sturen of te overhandigen, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u ons heeft aangegeven de overeenkomst te herroepen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw eigen rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, voor zover dat niet nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te kunnen stellen.
Artikelen die u niet kunt retourneren
Producten die zijn vervaardigd volgens instructies van de klant kunnen niet worden geretourneerd. Dus betreft dus alle producten die op maat worden gemaakt of aangepast, zoals o.a. Luvio Designlockers, Smartlockers. Deze uitzondering geldt ook voor alle producten die niet onder een standaard maat of kleur besteld worden, en om die reden dus speciaal bij de fabriek vervaardigd worden.
Zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen op ons retouradres, sturen wij u een e-mail ter bevestiging hiervan (het is goed om rekening te houden met een maximale verwerkingstijd van 10 werkdagen). Wanneer u uw bestelling reeds heeft betaald, dan is het afhankelijk van de betaalmethode wanneer het bedrag wordt teruggestort wordt. Wanneer u nog niet heeft betaald, dan vervalt vanzelfsprekend de betalingsverplichting zodra wij de retour hebben verwerkt. Let op: u kunt een artikel niet terugsturen als deze niet aan de gestelde voorwaarden voldoet. In dat geval blijft de betalingsverplichting voor uw bestelling bestaan. Het is altijd mogelijk om even contact met ons op te nemen wanneer u twijfelt of wil overleggen, wij staan graag voor u klaar.
Olssen bv
Parabool 28
3364 DH Sliedrecht
Niet tevreden?
Bent u onverhoopt niet tevreden met uw bestelling? Vervelend! U kunt uw klacht over het product of onze dienstverlening aan ons doorgeven – graag met vermelding van uw bestel-, verkoop- of ordernummer – aan ons doorgeven via:
– mail: info@olssen.nl
– telefoon: 0184 611 400
Let op: u ontvangt van ons niet standaard een ontvangstbevestiging van uw bericht.)
Wij reageren zo snel mogelijk inhoudelijk op uw klacht, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van uw bericht.
Bent u een zakelijke klant en bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht, dan dan kunt u deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org).
Het is ook mogelijk om uw klacht voor te leggen aan de geschillencommissie via het Europees ODR Platform, dit is alleen mogelijk voor consumenten en niet voor zakelijke klanten.