Lockersysteem pakketten

Met een lockersysteem voor pakketten, ook wel “drop off & pick up” genoemd kunnen er pakketten worden gedistribueerd via de lockers. Dit kan van pas komen in verschillende situaties en omgevingen en dient bijvoorbeeld ook ter vervanging van een conciërge of receptiemedewerker.

Neem contact op
Drop off & pick up

Drop off & pick up


Het Drop off & Pick up lockersysteem is toepasbaar voor verschillende situaties. Bij dit systeem draait het om het “afgeven” van een product, pakket of persoonlijk eigendom, welke vervolgens door een ander persoon kan worden afgehaald en eventueel ook weer kan worden terug gebracht. Om het te verduidelijken is hieronder een scenario uitgewerkt.

De lockeropstelling is voorzien van een centraal scherm (Terminal) met een touchscreen en eventueel een kaartlezer. Dit drop off & Pick up lockersysteem kan bijvoorbeeld worden geplaatst in een luxe hotel of appartementen complex waar de lockers worden geplaatst in plaats van een conciërge in dienst te nemen. Hotelgasten of bewoners van het appartementen complex hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om dit lockersysteem te gebruiken om hun kleding of schoenen in te leggen, (drop off). Vervolgens worden deze kledingstukken of schoenen opgehaald door de lokale stomerij of schoenmaker, welke de kledingstukken schoonmaakt. Wanneer de kledingstukken of schoenen weer schoon zijn kunnen deze weer terug geplaatst worden in de lockeropstelling. Vervolgens wordt via het centrale scherm aangevinkt voor wie de artikelen zijn. De betreffende persoon krijgt hierna een mail dat zijn of haar kleding/ schoenen weer gereed is om op te halen (Pick up).

Bovenstaand is enkel een voorbeeld van een scenario waarvoor het drop off & Pick up lockersysteem kan worden gebruikt. De kerntaak van dit systeem is als het ware dat iemand iets afgeeft (drop off) aan het lockersysteem, waarna een ander persoon datgene weer kan ophalen (Pick up). Zonder dat hier bijvoorbeeld een conciërge voor nodig is.

Kort uitgelegd:

o Elke persoon die in de database van het lockersysteem is geregistreerd, heeft de mogelijkheid om iets af te geven en iets te ontvangen;

o De persoon die iets verzend (afgeeft aan het lockersysteem) dient zich te identificeren bij het systeem en kan vervolgens een geregistreerde ontvangen kiezen;

o De verzender kan vervolgens een beschikbare locker kiezen waarin hij of zij het pakket o.i.d. wilt leggen, dit is afhankelijk van de grootte van het pakket;

o Nadat de locker is gesloten zal de gekozen ontvanger een bericht per mail en/of SMS ontvangen dat er een pakket klaar ligt om opgehaald te worden;

o De persoon of het bedrijf voor wie het pakket is bedoeld kan na authenticatie bij het lockersysteem de locker openen om het pakket eruit te halen;

o Nadat het pakket uit de locker is genomen en de locker is gesloten krijgt de verzender een bericht dat het pakket is opgehaald.

Offerte aanvragen
Drop off & pick up

Functies & mogelijkheden

Veilig en betrouwbaar drop of & pick up lockersysteem

Beheer in de cloud

De beheerder, controleur of leidinggevende heeft volledig inzicht en controle in het lockergebruik van het personeel.

RFID chip

Apparatuur of gereedschappen kunnen worden voorzien van RFID chip zodat deze direct gescand kunnen worden.

Koppeling personeelsbestand

Ubilock kan een koppeling maken met uw huidige personeelsbestand. Zo kunnen medewerkers hun huidige personeelspassen blijven gebruiken.

Oplaadpunten

Elk kluisje kan worden voorzien van een stroompunt, zodat apparatuur/ gereedschappen direct kunnen worden opgeladen.